Kuoma uudistuu – Sanna Kittelä johdattaa perinteikkään brändin uuteen aikakauteen
Lähes satavuotias perheyritys Kuomiokoski Oy on astunut uuteen vaiheeseen, kun Sanna Kittelä aloitti elokuussa 2025 yhtiön ensimmäisenä toimitusjohtajana Puttosen suvun ulkopuolelta. Yhtiön hallitus kuvaa nimitystä merkittäväksi askeleeksi:
”Kuoma on meille enemmän kuin liiketoimintaa – se on osa perheemme historiaa ja suomalaista talviperinnettä. Sannan nimitys vie Kuomaa kohti tulevaisuutta, jossa yhtiön juuret ja rohkea uudistuminen kulkevat käsi kädessä.”
Sanna Kittelä tuo mukanaan laajan kokemuksen verkkokaupasta, kuluttajaliiketoiminnasta ja digitaalisen myynnin kehittämisestä. Hän on aiemmin toiminut muun muassa Fodelia Retailin toimitusjohtajana sekä Reiman globaalina digitaalisen myynnin johtajana. Hänen erityisosaamisensa kattaa strategisen kasvun, brändin kehittämisen ja digitaalisen transformaation – juuri ne osa-alueet, jotka vievät Kuoman seuraavalle tasolle.

”Kuoman brändi on vahva ja tunnistettava – se on yhtiön keskeinen kilpailuetu. Tavoitteeni on kasvattaa Kuoman asemaa kansainvälisesti, samalla kun vaalimme sen ainutlaatuista perintöä. Kuomalla on vahva tekemisen henki ja aito ylpeys omasta brändistä. On ollut ilo lähteä rakentamaan yhdessä hallituksen ja henkilöstön kanssa uutta kasvusuuntaa, jossa perinteet ja uudistuminen kulkevat rinnakkain. Työ on vasta alussa, mutta yhteinen tahto ja suunta vievät eteenpäin,” Kittelä visioi.
Rekrytoinnista vastannut MPS:n Managing Partner Jaana Jaatinen kertoo, että Kuoman tarina ja vahva kotimaisuus yhdistettynä kansainvälisiin mahdollisuuksiin herättivät laajasti kiinnostusta kovatasoisten johtajien keskuudessa.
”Sanna toi pöytään erityisen intohimon brändiin ja Kuoman tarinaan, mikä yhdistettynä hänen kokemukseensa luo varmasti erinomaiset edellytykset onnistumiselle. Yhteistyö Kuoman hallituksen kanssa oli sujuvaa ja keskustelua eri vaihtoehdoista rekrytoinnin edetessä kyettiin käymään hyvin avoimesti. Toivotan Kuomalle menestystä ja odotan innolla yhtiön tulevaa kasvua ja uudistumista,” Jaatinen summaa.

