Yrityksen kasvun tukena MPS:n rekrytointipalvelut

Rekrytointipalvelut

Yrityksen kasvun tukena MPS:n rekrytointipalvelut

Tammer Brands rekrytoi viime vuoden puolella lukuisia uusi työntekijöitä. Yrityksen osaamista vahvistettiin MPS:n rekrytointipalvelujen avulla.
tammer-brands-logo

"Meillä on ollut vuoden sisällä lukuisia paikkoja auki, iloitsee Tammer Brands Oy:n HR-päällikkö Piia Nygren. Olemme vahvassa kasvussa oleva yritys ja meillä on ollut viime aikoina tarvetta vahvistaa organisaatiotamme rekrytoimalla kymmeniä eri alojen ammattilaisia monipuolisiin tehtäviin. Rekrytoinnit ovat olleet onnistuneita. MPS:n avulla on löytynyt hyviä tekijöitä", Nygren hymyilee.

Tammer Brandsin vahvuudet työmarkkinoilla

Tammer Brandsilla uskotaan pitkiin työuriin ja tarjotaan työntekijöille mahdollisuuksia kasvaa asiantuntijana, oppia uutta ja laajentaa osaamistaan.

"Tammer Brandsin toimiala monien tuotteiden bränditalona on mielenkiintoinen. Meiltä löytyy monipuolisia työtehtäviä ja laajat kehittymismahdollisuudet talon sisällä. Haluamme tarjota työntekijöillemme mahdollisuuden laajentaa osaamistaan ja kokeilla eri tehtäviä talon sisällä. Meillä voi saada vastuuta esimerkiksi erilaisissa projekteissa", kertoo Nygren.

Sopivan työntekijän löytäminen

Kun taloon halutaan uutta työvoimaa, on juuri oikeanlaisen henkilön löytäminen tärkeää. Tammer Brandsilla halutaan löytää avautuviin työpaikkoihin työntekijöitä, jotka sopeutuvat hyvin talon kulttuuriin ja porukkaan ja tuntevat itsensä tervetulleeksi.

"Toivomme, että taloon rekrytoitu uusi tulokas viihtyy meillä pitkään. Rekrytointi on aina yritykselle iso investointi. Siksi haluamme panostaa uuden työntekijän löytämiseen jo hakuilmoituksesta lähtien. Tavoitteenamme on kertoa hakijalle hakuprosessin aikana mahdollisimman selvästi, millaiseen yritykseen hän on tulossa ja mihin tehtävään hakeutumassa", Nygren kertoo.

Rekrytointi työnantajamielikuvan rakentajana

Rekrytointiprosessin hoitaminen mallikkaasti on Tammer Brandsille olennaista. Jo rekrytoinnin hakuprosessi rakentaa hakijalle mielikuvaa siitä, millainen rekrytoiva yritys on. Hetki sitten aloittanut uusi koordinaattori kertoi hakuprosessin olleen todella sujuva. Hän tiesi täsmälleen millaiseen ympäristöön ja työhön on tulossa. Eikä ensimmäisen kuukauden aikana ole tullut yllätyksiä.

"Meillä on todella pitkiä työuria ja sitoutunutta henkilöstöä, joten pidämme tärkeänä, että uusi tulokas tuntee itsensä tervetulleeksi jo rekrytointiprosessin aikana", Nygren painottaa.

Hyvän työpaikkailmoituksen tekeminen alkaa taustakartoituksella. Tätä MPS:ltä saamaansa palvelua Tammer Brandsin esihenkilöt ovat pitäneet erityisen arvokkaana. Taustakartoituksessa uutta työntekijää kaipaava esihenkilö haastatellaan ja selvitetään, minkälaisia ominaisuuksia hakijalla tulee olla.

MPS tukee rekrytoivaa esihenkilöä hakuprosessin eri vaiheissa hakuilmoituksen laatimisesta soveltuvuustesteihin. Esimiehet ovat kiitelleet saamaansa tukea.

"Kun karsittiin hakijoita, niin oli hyvää pallottelua puolin ja toisin ja MPS:ltä sai hyviä näkemyksiä", kertoo yksi esihenkilöistä.

Rekrytoidako itse vai kumppanin avulla?

"On parempi hakea kumppani, kuin käyttää itse aikaa rekrytointiin talon sisällä", Nygren toteaa.

Rekrytointi vie aikaa ja vaatii monenlaista osaamista. Tässä MPS on ollut matkassa mukana Tammer Brandsin uusia tiimiläisiä hakevien esihenkilöiden kanssa.

Etua on myös MPS:n rekrytoinnissa käyttämistä laajoista hakukanavista, joissa työpaikkailmoitus julkaistaan. MPS:n työnantajille tarjoama palvelu Talent Adore toimii hyvin ja sieltä saa helposti katsottua hakemuksia.

Nygren toteaa MPS:n tekemien soveltavuusarviointien auttavan lopullisen valinnan tekemisessä. Tammer Brands käyttää soveltavuusarvioita loppuvaiheen ehdokkaille. Tässä MPS:n arvioinneista tekemistä kattavista raporteista on ollut suurta hyötyä.

"Suosittelen MPS:n tarjoamia rekrytointipalveluita, koska heiltä saa ammattitaitoista ja joustavaa apua rekrytointeihin. MPS tuntee meidän talomme tavat toimia. Pidämme siitä, että he ovat perehtyneet tapaamme tehdä asioita ja osaavat siten huomioida tarpeemme rekrytoinneissa", Nygren kiteyttää.


Tammer Brands on vuonna 1954 perustettu perheyritys. Liikevaihto vuonna 2021 oli yli 100 M€, josta yhä merkittävämpi osa muodostuu kansainvälisistä toiminnoista. Palveluksessa on noin 200 kuluttajatuoteammattilaista. Hämeenlinnan logistiikkakeskuksessa on käytössä viimeisimmän laajennuksen jälkeen modernit 45 000 neliömetrin logistiikkatilat. Tuoteportfolio käsittää yli 50 kaupallista brändiä ja yli 20 000 tuotetta kausittaisista hittituotteista ajattomiin klassikoihin ja kodin päivittäistuotteisiin. Tuotemerkkejä ovat mm. Hasbro, Mustang, Maku Kitchen Life, Fanni K ja Rento. Lisätietoja: www.tammerbrands.fi

Tammer Brands on saavuttanut vuoden 2021 PeoplePower®-tutkimuksessa AA-luokituksen sekä Suomen innostavimmat työpaikat 2021 -tunnustuksen. Kyseessä on suomalaisen työelämän tunnustus, joka myönnetään vuosittain parhaat tulokset saaneille Eezy Flown PeoplePower® -tutkimukseen osallistuneille organisaatioille.

Kuvituskuva: Tammer Brands Oy:n kuva-arkistosta

 

“ (1)

Suosittelen MPS:n tarjoamia rekrytointipalveluita, koska heiltä saa ammattitaitoista ja joustavaa apua rekrytointeihin.

 

HR-päällikkö Piia Nygren, Tammer Brands Oy

description

“ (1)

 

Ota yhteyttä