Case Autoverkkokauppa.fi

HENKILÖSTÖTUTKIMUS

Autoverkkokauppa.fi

Autoverkkokauppa on Suomen ensimmäinen autoliike, josta voit ostaa uuden- ja vaihtoauton alusta loppuun verkossa. Autoverkkokaupan omistaa kotimainen yritys, Bassadone Automotive Nordic Oy, joka on kaikkien autoverkkokaupassa myytävien uusien autojen virallinen Suomen maahantuoja. Yritys on osa Bassadone Automotive Group -yhtiöryhmää, joka toimii useiden automerkkien maahantuojana ja vähittäismyyjänä mm. Espanjassa, Englannissa ja Gibraltarilla. Perheyhtiö on perustettu jo vuonna 1904 ja kehittää koko ajan toimintojaan maailmanlaajuisesti.
Haastattelimme Autoverkkokauppa.fi:n toimitusjohtajaa Juha Rusamaa.
autoverkkokauppa-logo

Mikä oli henkilöstötutkimuksen tavoite – mikä sai teidät käynnistämään hankkeen?

Halusimme kuulla henkilöstömme avoimet ja suorat mielipiteet työympäristöstämme ja päästä siten kehittämään yritystämme yhä mielekkäämmäksi työpaikaksi ihmisillemme. Mielestämme säännöllinen henkilöstötutkimus on perustekemistä jokaisessa yrityksessä

 

Kuinka hyödyllisenä koit Jan Silvosen (MPS) avun tutkimuksen ja kysymyslomakkeen suunnittelussa?

Janilla on se kokemus ja näkemys, jonka tarvitsimme toimivan lomakkeen tekemiseksi. Saimme kerralla luotua yhdessä meille sopivan lomakkeen, jota ei ole tarvinnut myöhemmin muuttaa ja siten olemme pystyneet saamaan tarkasti vertailukelpoista tietoa eri tutkimuksistamme.

 

Miten tutkimuksen käytännön toteutus ja yhteydenpito on toiminut?

Tutkimus on saatu suoritettua joka kerta mutkattomasti ja yhteydenpito tutkimuksen eri vaiheissa on toiminut hyvin ja Silvonen/MPS on ollut aktiivinen osapuoli yhteydenpidossa.

 

Autoverkkokaupan kasvu (liikevaihto & henkilöstömäärä) on ollut todella voimakasta ja siitä huolimatta henkilöstötyytyväisyys on parantunut jokaisella mittauskerralla merkittävästi. Esimerkiksi esimiestoiminta, ilmapiiri, hyvinvointi ja työn organisointi on parantunut todella paljon, eikä lähtötasokaan tuloksissa ollut mitenkään heikko.

Kuinka olette tässä onnistuneet?

Ehkä ensimmäinen askel kohti ratkaisua on ollut haasteen avoin tunnustaminen ja sen kertominen ääneen. Olemme koko ajan käyneet avointa dialogia henkilöstömme kanssa yrityksemme, henkilöstön ja johdon kehityskohteista ja yhdessä pohtineet ja luoneet toimintatapoja, joilla teemme yrityksestämme paremman paikan niin henkilöstölle, kuin asiakkaillemme. Avoin keskustelu ja yhdessä tekeminen on toiminut meillä parhaiten.

 

Mikä oli välitön kokemus ja hyöty ja kuinka selkeää tulosten esittely / raportointi on ollut

Henkilöstötutkimuksen tulokset saimme selkeässä muodossa ryhmäjakoineen ja ensimmäisellä kerralla Silvonen/MPS kävi kanssamme tulokset yksityiskohtaisesti läpi, jotta varmasti osasimme lukea tuloksia. Tulosten perusteella meidän on ollut helppo lähteä valitsemaan yhdessä kehityskohteitamme.

 

Mitkä ovat nyt odotukset tulevaisuuteen?

Aina riittää kehitettävää, mutta kyllä me uskomme, että voimme edelleen parantaa tuloksiamme, eli tehdä työpaikastamme entistä viihtyisämmän henkilöstöllemme ja auttaa heitä palvelemaan asiakkaitamme yhä laadukkaammin

 

Miten MPS kumppanina kokonaisuutena onnistunut?

MPS kumppanina on onnistunut erinomaisesti. Olemme saaneet heiltä juuri sen palvelun, jota lähdimme hakemaan ja yhteistyön tulokset ovat selkeästi todennettavissa.

 

Tuleeko mieleen jotain kehitettävää? Miten MPS voisi jatkossa kehittää toimintaansa, jotta yhteistyö olisi vielä hedelmällisempää?

Henkilöstötutkimuksen purkutyökalua voisi kehittää vielä eteenpäin luoden siitä yhä toimivamman työkalun henkilöstötutkimuksen purkuun ja kehityskohteiden eteenpäin viemiseen.

“ (1)

MPS kumppanina on onnistunut erinomaisesti. Olemme saaneet heiltä juuri sen palvelun, jota lähdimme hakemaan ja yhteistyön tulokset ovat selkeästi todennettavissa.

 

Juha Rusama

Toimitusjohtaja, Autoverkkokauppa.fi

description

“ (1)

 

Ota yhteyttä