Premico valitsi MPS:n kumppaniksi johtamisen kehittämisessä

360-palaute

Premico Oy kehittää ja hallinnoi asuntorahastoja sekä räätälöityjä asuntosijoitusstrategioita Suomessa. Yritys tukee asiakkaitaan kiinteistöjen kehityksessä, projektinjohdossa sekä rakennuttamisessa ja valvonnassa. Johtamisen kehittämisessä Premico päätti hyödyntää 360-palautetta yhdessä MPS:n asiantuntijoiden kanssa.

Premicon henkilöstö- ja operatiivinen johtaja Maija Kauppinen kertoo, miksi prosessi koettiin tärkeäksi ja mitä se toi mukanaan.

 

Premico-Group_logotype-neg-1

 


Otollinen hetki panostaa johtamiseen premico maija kauppinen

Premico oli jo useamman vuoden ajan kouluttanut esihenkilöitään esihenkilötyön ja johtamisen osa-alueilla. Organisaation rakenteet olivat vakiintuneet ja esihenkilövalinnat oli pitkälti tehty, joten 360-palautteen aika oli kypsä.

"360-palautteet tarjosivat hyvän mahdollisuuden keskittyä yksilöiden ammatilliseen kasvuun ja johtamistyön vahvistamiseen", kertoo Maija Kauppinen. 

Aiemmat positiiviset kokemukset 360-palautteista itsereflektion välineenä ja kehitystyön tukena vahvistivat päätöstä lähteä mukaan prosessiin.

Kumppaniksi MPS

Premico valitsi kumppanikseen MPS:n, jonka valmiiksi mietitty palvelukokonaisuus ja asiantunteva ote herättivät luottamusta jo varhaisessa vaiheessa.

"MPS:n aktiivinen ote, ratkaisukeskeinen toimintatapa sekä selkeät referenssit vakuuttivat meidät."

Erityisen tärkeäksi koettiin yhteyshenkilön ymmärrys Premicon tarpeista ja MPS:n kyky tarjota kustannustehokas, toimitusvarma kokonaisuus.

Yhteistyö MPS:n kanssa sujui alusta loppuun jouhevasti ja suunnitellusti. Aikatauluista pidettiin kiinni, ja asiantuntijat ohjasivat prosessia määrätietoisesti.

"Kokonaisuudesta jäi mieleen sujuvuus, selkeys ja luottamus siihen, että asiat etenevät sovitusti ilman ylimääräistä säätöä."

 

Yksilöllisiä oivalluksia ja yhteistä ymmärrystä

360-palautteet tarjosivat arvokkaan mahdollisuuden tarkastella omaa johtamistyyliä uudesta näkökulmasta. Ne syvensivät ymmärrystä esihenkilötyön nykytilasta ja osoittivat kehittämiskohteita.

"Monet herkistyivät toivottaville toimintatapojen muutoksille ja tarkastelivat omaa työtään aiempaa avoimemmin."

Samalla prosessi vahvisti Premicon luottamusta siihen, että sen tiimi on osaava, sitoutunut ja oikeilla jäljillä.

Henkilökohtaiset palautekeskustelut toivat syvyyttä

Yksi keskeinen osa 360-prosessia olivat henkilökohtaiset palautekeskustelut MPS:n asiantuntijan kanssa. Keskustelut koettiin erityisen arvokkaiksi.

"Ne auttoivat suhteuttamaan palautetta ja näkemään sen kehittämisen mahdollisuutena, ei pelkkänä vaatimuksena muutokselle."

Keskustelut tarjosivat myös henkistä tukea ja rohkaisua, mikä loi turvallisen pohjan esihenkilötyön kehittymiselle ja palautekulttuurin vahvistumiselle.

Valmennuksilla jatkuvuutta kehitystyöhön

Prosessin seuraavassa vaiheessa Premico järjesti valmennuksia, jotka syvensivät 360-palautteista syntyneitä oivalluksia. Valmennuksissa tarjottiin mahdollisuus pysähtyä esihenkilötyön äärelle ja muistuttaa palaamaan saatuun palautteeseen myös ajan kanssa.

Valmennukset tukivat esihenkilötyön kehittymistä taitona, jota voi harjoitella ja kehittää, kun siihen on oikeat olosuhteet ja tuki.

Vahva suositus 360-palautteille 

Premico suosittelee 360-palautteen hyödyntämistä organisaatioille, jotka ovat sitoutuneita kehittämään johtamista pitkäjänteisesti.

"360-palaute toimii oivana lähtökohtana rakentavan ja avoimen palautekulttuurin vahvistamiselle."

Ajankohtaan ja organisaation rakenteisiin kannattaa kiinnittää huomiota, jotta palaute pääsee osumaan ja vaikuttamaan.

Vinkit muille kehittämistyön suunnittelijoille

Premico kannustaa muita organisaatioita pysähtymään ennen kehittämisprosessin aloittamista ja tunnistamaan omat johtamisen kulmakivensä.

"Altistakaa itsenne rohkeasti palautteelle ja varatkaa riittävästi aikaa sen käsittelyyn."

Koko johdon sitoutuminen nähtiin keskeisenä menestystekijänä – kehittäminen ei voi jäädä vain HR:n tehtäväksi; sen täytyy olla yhteinen, koko organisaation tahtotila ja prioriteetti.

👉 Lue lisää palvelustamme 

“ (1)

Valitsimme kumppaniksi MPS:n, jonka aktiivinen ote, ratkaisukeskeinen toimintatapa sekä valmiksi mietitty palvelukokonaisuus vakuuttivat meidät.

 

Maija Kauppinen

Henkilöstö- ja operatiivinen johtaja, Premico Oy

description

“ (1)

 

Ota yhteyttä