Strategialuotain
Kun strategiaa halutaan jalkauttaa, ollaan usein jo auttamattomasti myöhässä. Valmiiksi pureskellut ylätason tavoitteet eivät muutu innostaviksi ja sitouttaviksi pelkällä viestinnällä. Moderni strategiaprosessi kerää mahdollisimman aikaisessa vaiheessa näkemyksiä mahdollisimman laajalti henkilöstöltä.
Strategialuotain antaa äänen henkilöstön tunteille ja ajatuksille.
Elina Koskela
CEO, MPS
Strategialuotain toimii tiedollisena viestintänä
Räätälöimme sisällön aina tilanteen ja tavoitteen mukaisesti, mutta joukkoistettu vastaaminen esimerkiksi näihin kysymyksiin voi auttaa hahmottamaan ja tarkentamaan strategian suuntaa:
- Millaisia haasteita muuttuva toimintaympäristö asettaa arjessa?
- Millaisia signaaleja ihmiset ovat havainneet esim. asiakasrajapinnassa tai vaikkapa teknologiakehityksessä?
- Mikä meitä estää onnistumasta?
Luotain toimii myös tiedollisena viestintänä. Sen avulla voidaan pohjustaa tarvittavaa muutosta: millaisten skenaarioiden varassa suuntaa haetaan, miten megatrendit vaikuttavat, miten markkinatilanne on muuttunut.
Kun jokaiselta pyydetään omaa näkemystä, asiat tulevat uudella tavalla lähelle. Se, mikä voisi olla vain monimutkainen presentaatio yhteisessä infotilaisuudessa, muuttuukin eläväksi osaksi yhteistä tulevaisuutta.
Strategialuotain on myös visuaalinen väline. Se auttaa hahmottamaan asioiden monimutkaisuutta, herättää uteliaisuutta ja luo positiivisia odotuksia strategiaprosessin seuraaville vaiheille.
Luotaimeen voidaan osallistua sekä tiimeissä että yksilöittäin, riippuen tarpeesta ja edellytyksistä. Vastaukset, reaktiot ja suoritustiedot tallentuvat raporttiin, joka toimii vahvana välineenä sitouttavan strategian laatimisessa.
Millaisiin tilanteisiin?
- Kun johto on avoin strategian luomisen joukkoistamiselle
- Kun organisaatiossa vallitsee epävarmuus väistämättömien muutosten edessä
- Kun halutaan tietää, mitä kentällä ja esim. asiakasrajapinnassa oikeasti tapahtuu
Myynti kasvuun
– tehoa Mustin ja Mirrin tuotekoulutuksiin!
"Kurssit ovat interaktiivisia ja niitä on helpompi tehdä kuin perinteisiä Power Pointeja."
Noora Saloranta, HRD Specialist
Aiheeseen liittyvät muut palvelut
Asiakaspalvelu- ja tuotekoulutuksen verkkosisällöt
Asiakaspalvelussa ja myynnissä tarvitaan jatkuvasti monenlaista uutta osaamista - oppiminen on tehtävä helpoksi.
Compliance -verkkosisällöt
MPS on toteuttanut vaikuttavia compliance-verkkokoulutuksia useille kymmenille organisaatioille.
Compliance discussion tool – oikein toimimisen juurruttaja
Organisaation keskeisimmän sääntökokoelman tulisi olla jokaisen selkäytimessä.
Hallitusbarometri
Yritysten, yritysjohdon ja osaamisen uudistuessa on luonnollista, että myös hallitustyö uudistuu.
Hallitustyön kehittäminen
Tarjoamme kattavat palvelut hallitustyöskentelyn arvioimiseksi ja kehittämiseksi.
Johtoryhmien kehittäminen
Kehittämisprosessin tuloksena johtoryhmä pystyy paremmin hyödyntämään kunkin jäsenensä kompetenssit.
Johtoryhmäbarometri
Kokonaisvaltaisessa johtoryhmätyön kehittämisprosessissa avaamme johtoryhmän nykytilanteen faktoiksi.
Oppimisen pelillistäminen
Pelillistäminen on yksi tehokkaimmista lähestymistavoista, kun halutaan kasvattaa innostusta oppimiseen.
Perehdytyksen verkkosisällöt
Verkkokoulutus tarjoaa hyvät eväät oikea-aikaiselle ja paikkariippumattomalle perehdytysohjelmalle.
Perheyritysten omistajastrategiat
MPS Family Governance Advisory tukee perheyritystänne omistajastrategian muodostamisessa.
Strategiatyökirja
Strategiatyökirja on tiimin vaiheittain etenevä keskusteluttaja, joka tuo strategian keskeiset kohdat pohdittaviksi.
Turvallisuus ja laatu
Rakenna kokonaisvaltaista turvallisuusjohtamista digitaalisten ratkaisujen avulla.
Value resolution tool - tiimin arvolupaukset
Anna tiimien itse tarkentaa, miten ne toteuttavat ja seuraavat arvojen mukaista toimintaa.