RAY:n pelituotteet tutuiksi tuotekoulun ja pelivisan avulla

Raha-automaattiyhdistys toteutti yhteistyössä Prewisen kanssa verkossa opiskeltavat Pelituotteet tutuiksi -tuotekoulun ja -tietovisan. Uudella ratkaisulla tuetaan sekä uusien henkilöiden perehtymistä että nykyisten henkilöiden jatkoperehtymistä ja asioiden kertaamista. Kohderyhmänä on oma henkilöstö sekä kumppaniverkosto.

Raha-automaattiyhdistyksen perustehtävä on kerätä raha-automaatti- ja kasinopelitoiminnalla varoja suomalaisten hyvinvoinnin edistämiseksi. RAY:n raha-automaatti- ja kasinopelejä voi pelata noin 8000 liiketilassa sekä RAY:n omissa pelisaleissa, joita on ympäri maata yhteensä noin 80.

Asiakaspalvelu- ja myyntihenkilöstöä, jotka ovat tekemisissä RAY:n pelituotteiden kanssa, on siis melkoinen määrä. Henkilökunnan vaihtuvuus on paikka paikoin suurta ja tuotetuntemuksen taso vaihtelevaa, joten nopealle, joustavalle ja kustannustehokkaalle verkkokoulutukselle oli tarve.

- Haluamme tarjota RAY:n kumppaniverkostollemme mielekästä ja motivoivaa tuotekoulutusta, joka vastaa nykyaikaisten koulutusvaatimusten tarpeita. Tähän mennessä vastaanotto on ollut innostuneen positiivista, sanoo RAY:n palveluhallinnan kehityspäällikkö Heikki Rinta-Panttila.

Opiskelua ja kertausta omaan tahtiin asiakaspalvelun lomassa

Pelituotteet tutuiksi -tuotekoulu on modulaarinen kokonaisuus, jossa oppiminen on paloiteltu lyhyisiin osiin. Kun koulutus ei ole aikaan tai paikkaan sidottua, sisältöjä voi opiskella ja kerrata joustavasti vaikkapa asiakaspalvelun lomassa hiljaisina hetkinä.

Tuotekoulu tarjoaa perustiedot pelituotteista ja RAY Etuasiakkuudesta sekä antaa vinkkejä asiakkaan viihtyvyyden huomioimiseen pelitilassa. Kahdella eritasoisella pelivisalla käyttäjä voi testata omaa tuotetuntemustaan. Kun vaadittu sisältö ja pelivisa on suoritettu hyväksytysti, käyttäjä saa tulostaa itselleen osaamisestaan todistuksen.

- Uskon vahvasti, että tarjoamalla kiinnostavia ja hauskoja koulutussisältöjä pystymme lisäämään tuotetuntemusta kohderyhmissä ja tätä kautta rohkaisemaan pelipisteissä työskenteleviä henkilöitä palvelemaan luontevasti RAY:n pelituotteista kiinnostuneita asiakkaita, sanoo Rinta-Panttila.

Lisätietoja RAY:stä ja pelituotteista www.ray.fi

 

Teksti: Jaana Raaska

Lue lisää case-esimerkeistämme:

Teleste: Laadukasta verkkokurssien suunnittelua MPS Prewisen konsultointituella

Myynti kasvuun – tehoa Mustin ja Mirrin tuotekoulutuksiin!

RAY:n pelituotteet tutuiksi tuotekoulun ja pelivisan avulla

KONE I-Meet opettaa astumaan asiakkaan maailmaan

VR valjasti verkon asiakaspalvelukoulutukseen